Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی رابطه بین استراتژی رقابتی پور تر با کسب مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی؛ (مطالعه موردی شرکت مخابرات استان هرمزگان) مقاله

نویسنده:

چکیده:

اﻣﺮوزه ﺷﺎﻫﺪ رﺷﺪ ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺗﻮﺳﻂ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺑﺮای ﺑﻘﺎءو ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮد ﻣﯽﺑﺎﺷﯿﻢ.اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺳﺎزﻣﺎن در ﯾﮏ ﻣﺤﯿﻂ رﻗﺎﺑﺘﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮدی ﻣﻤﺘﺎز دﺳﺖ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎ ﻣﺰاﯾﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ ﺳﺎزﻣﺎن را در دورهﻫﺎی ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻫﺪف اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ ﭘﻮرﺗﺮ ﺑﺎ ﮐﺴﺐ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺨﺎﺑﺮات اﺳﺘﺎن ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻟﺤﺎظ ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت، ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و از ﻧﻮع ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﮐﻠﯿﻪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺨﺎﺑﺮات ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ از ﻣﯿﺎن آنﻫﺎ 207 ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﻃﺒﻘﻪ ای ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﺮﻣﻮل ﮐﻮﮐﺮان اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ. ﺑﺮای ﮔﺮداوری دادهﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ 186 ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺟﻤﻊآوری و ﻣﻮرد ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد، ﮐﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی رﻫﺒﺮی ﻫﺰﯾﻨﻪ و ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺎ ﮐﺴﺐ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺨﺎﺑﺮات ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن راﺑﻄﻪ دارﻧﺪ و ارﺗﺒﺎط اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺗﻤﺎﯾﺰ ﺑﺎ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در آن ﺷﺮﮐﺖ ردشده است.

کلیدواژه ها:

مزیت رقابتی ، عملکرد سازمانی ، استراتژی تمایز ، استراتژی تمرکز ، استراتژی رهبری هزینه


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.