Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی ایمنی گذرگاه های عبور عابرین پیاده با استفاده از روش شاخص ریسک عابر پیاده ( مطالعه موردی چالوس)

نویسنده:

(9 صفحه - از 286 تا 294)

افزایش جمعیت و وسایل نقلیه همراه با گسترش مناطق شهری، باعث افزایش تداخل بین کاربران خیابان ها شده است. در میان کاربران جاده عابر پیاده را آسیب پذیر ترین قشر استفاده کننده از راه می دانند، زیرا در مقابل وسایط نقلیه از کمترین مصونیت فیزیکی برخوردار است . بنابراین ایمنی عبور عابرین از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی برای ارزیابی ایمنی نیاز به داده های آماری زیادی بود، برای حل این مشکل روش هایی ارایه شد. روش تداخل ترافیکی، یک روش مناسب برای ارزیابی ایمنی عبور عابرین پیاده است. در میان روش های تداخل ترافیکی، روش شاخص ریسک عابر پیاده یکی از جدیدترین روش های تداخل ترافیکی است که از برآوردهای زمانی و مکانی استفاده می کند. همچنین با این روش امکان ارزیابی گذرگاه ها در حالت عدم حضور عابرین پیاده وجود دارد. در این تحقیق، ایمنی گذرگاه عبور عابرین پیاده در دو محدوده خط کشی شده عابر پیاده که تفاوت آن ها از نظر نحوه قرارگیری سرعتکاه بوده است، با استفاده از روش شاخص ریسک عابرین پیاده در حالت عدم حضور عابر، در هر محدوده بصورت جداگانه ارزیابی و با هم مقایسه شده است. روش شاخص ریسک بصورت مطالعات مقایسه ای و مطالعات قبل و بعد است. مهترین دلیل ارائه این مقاله، معرفی روش شاخص ریسک به عنوان روشی مناسب برای ارزیابی گذرگاه ها به پژوهشگران بوده است.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.