Skip to main content
فهرست مقالات

تعیین و اولویت بندی ریسک های بازاریابی الکترونیک صنایع کوچک و متوسط استان تهران با استفاده از روش تاپ سیس مقاله

نویسنده:

چکیده:

در این پژوهش سعی گردیده است با مروری بر ادبیات بازاریابیالکترونیک، ریسکهای بازاریابی الکترونیک و انواع مولفه های ریسک های موجود در بازاریابی الکترونیک خاص شرکتهای کوچک و متوسط تعیین و اولویت- بندی گردد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی -پیمایشی است. در این تحقیق از روش نمونه گیری در دسترس استفاده گردیده است. نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل آماری نرم افزار spss و آزمونهای استفاده گردیده شامل آزمون مقایسه زوجی و الگوریتم تاپسیس بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان زیربط در حوزه بازارایابی الکترونیک و مدیران شرکت های کوچک و متوسط در استان تهران بوده است. روایی تحقیق با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0/97 تعیین گردید. با انجام مطالعه 13 ریسک در بازاریابی الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط شناسایی گردید که به ترتیب اولویت شامل ریسک عوامل محیطی، ریسک حکومت، ریسک امنیتی، ریسک سازمانی، ریسک فنی، ریسک تحقق، ریسک سندسازی اسناد حقوقی، ریسک انسانی- مدیریتی، ریسک اقتصادی، ریسک رفتاری، ریسک عملیاتی، ریسک مالی و ریسک بازار می باشد.

کلیدواژه ها:

ریسک ، صنایع کوچک و متوسط ، بازاریابی الکترونیک


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.