Skip to main content
فهرست مقالات

سنجش میزان رضایتمندی گردشگران از محصول توریسم با استفاده از مدل HOLSAT (مطالعه موردی: روستای کندوان)

نویسنده:

چکیده:

در قرن حاضر جذب گردشگر یکی از عوامل کلیدی در موفقیت صنعت گردشگری و در نتیجه رونق اقتصاد کشور­ها می­باشد. در این راستا گردشگری روستایی می­تواند نقشی اساسی در توسعه روستا ایفاء کند با توجه به جاذبه­ها، امکانات و قابلیت­های توسعه گردشگری در روستای کندوان و همچنین عنایت به این مسئله که رضایت گردشگران از محصول و مقصد گردشگری نقشی غیر قابل­انکار در جذب گردشگر دارد. پژوهش حاضر درصدد سنجش رضایت گردشگران از محصول گردشگری روستای کندوان با استفاده از مدل HOLSAT  است­. مدلی که به ارزیابی رضایت گردشگران از طریق تجزیه و تحلیل انتظارات و عملکرد از مقصد گردشگری می­پردازد. برای این منظور به دلیل نامشخص بودن حجم جامعه آماری، تعداد 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی- تحلیلی با اهداف کاربردی-توسعه­ای است. جمع­آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه و به روش مصاحبه انجام گرفته است و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم­افزارهایSpss وExcel استفاده شده است. نتایج حاصل از اندازه­گیری رضایت گردشگران در مدلHOLSATگویای آن است که رضایتمندی گردشگران از محصول گردشگری روستای کندوان در سناریوی (WIN)  قرار گرفته است. و گردشگران از محصول گردشگری روستای کندوان رضایت دارند. همچنین نتایج حاصل از مدل رگرسیون چند متغیره نشان­دهنده رابطه مثبت و معنی­دار بین ابعاد محصول گردشگری روستای کندوان با رضایت گردشگران می­باشد.

Introduction In the present decade, attracting tourists has been one of the key factors contributing to the success of tourism industry and consequently the economic prosperity of countries. In this regard, rural tourism can play a fundamental role in the development of villages. Considering the natural attraction and tourism potentials in Kandovan village and also, considering the fact that the satisfaction of tourists from the product and destination of tourism has an undeniable role in attracting tourists, the present study aims to assess tourist satisfaction with the tourism product of the Kandovan village in five dimensions (destination attractions, destination access, facilities and services destination, image of destination and destination costs) which followed the answer to two questions and hypotheses Below: • What is the level of satisfaction of tourists from the tourism product of the Kandovan village (facilities, accessibility, attraction, image of the destination and costs spent)? • Tourists are satisfied from the facility, access, attractiveness, image of the destination and spent cost.

کلیدواژه ها:

محصول گردشگری ، روستای کندوان ، رضایت گردشگر ، مدل HOLSAT

HOLSAT Model ، Kandovan village ، Tourist Satisfaction ، Tourism Product


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.