Skip to main content
فهرست مقالات

افزایش مسرت‌بخشی در احیای مناظر پساصنعت مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (10 صفحه - از 56 تا 65)

چکیده:

ظهور کارخانجات در مجاورت بافت‌های مسکونی شهری, باعث بروز مشکلاتی برای شهرنشینان شده است که از آن جمله معضلات زیست‌محیطی, اجتماعی و آلودگی‌های بصری مناظر شهری است. با توجه به ارزش‌های تاریخیء هویتی و میراث صنعتی این سایت‌هاء امروزه احیای این گروه از مناظر شهری یکی از مهم‌ترین اهداف پرنامه‌ربزای: طراحان, و مصماران منظر است ۹۳ در این نوشتار تیز بهعنوان اصلی‌ترس هدف مورد تاکید قرار گرقته است. چگونگی احیای مناظر پساصنعت با ویژگی تقویت مولفه‌های مسرت‌بخشی به‌عنوان عاملی موثر در ارتقای کیفیت مکان مساله اصلی این تحقیق است. در این راستا از طریق روش تحقیق تحلیلی- توصیفی و با استفاده از روش‌های جمع آوری اطلاعات به‌صورت‌های کتابخانه‌ای و میدانی (مصاحبه با نخبگان و صاحب‌نظران) و نیز بازخوانی بیانیه‌های بین‌المللی ICOMOS)و تیکی TICCIH)به استخراج مفاهیم مرتبط با مناظر پساصنعت و نیز مولفه‌های موثر در تقویت حس مسرت شهروندان پرداخته شده است. شناخت صحیح. رویکردها و سیاست‌های احیاء ترمیم و آبادسازی سایت‌های پساصنعت به همراه استفاده درست از پتانسیل مناظر پساصنعت در افزایش احساس مسرت شهروندان از مهم‌ترین یافته‌های این مقاله است. نتایج حاصل از این مقاله سیاست‌های کلانی است که می‌تواند در احیای مناظر پساصنعت به تقویت مسرت‌بخشی در شهروندان شود. برای تدقیق موضوع, سیاست‌های مذکور از طریق پرسش از نخبگان ارزش‌گذاری شده است. در نهایت مدلی جامع برای احیای مناظر پساصنعت با هدف افزایش مسرت در منظر شهری ارایه شده است.

کلیدواژه ها:

رضایت ، شادی ، مسرت ، کیفیت زندگی شهری ، منظر پساصنعت


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.