Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی و ساخت هشدار دهنده موقعیت هواپیما مقاله

نویسنده:

چکیده:

یکی از مهم ترین مسائل در پرنده ها، ارتباط مخابراتی هوا به هوا و هوا به زمین با برج های مراقبت و پرنده های دیگر است که تمام پرنده ها برای ارتباط هوایی با یکدیگر و یا ارتباط با زمین جهت ارسال و دریافت اطلاعات از برج های مراقبت در هنگام فرود یا بلند شدن از باند فرودگاه به آن نیاز دارند. این ارتباط از طریق سیستم رادیویی هر پرنده امکان پذیر است. سیستم رادیوی پرنده متشکل از چندین دستگاه است که ارتباطات بین آن ها از طریق شبکه سیم کشی داخل پرنده برقرار می گردد. این سیستم برای پرنده های مختلف متفاوت است و برای تحلیل کلی آن باید به نشریات هر پرنده رجوع کرد. سیستمی که طراحی و ساخت آن انجام شده است سیستم هشداردهنده موقعیت هواپیما می باشد که برای تعیین موقعیت پرنده در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم، هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک می تواند فعال گردد. زمانی که این سیستم فعال می گردد فرکانس 5/121 مگاهرتز که صدایی شبیه آژیر آمبولانس دارد، روی آن به صورت مدولاسیون AM قرار می گیرد و توسط آنتن منتشر می شود. هارمونیک دوم این فرکانس، یعنی 243 مگاهرتز نیز تشعشع می کند و در رادیوی پرنده ها قابل آشکارسازی است. این فرکانس، در تمام دنیا برای این کار اختصاص یافته و دریافت چنین پیامی، نشان از حادثه دارد و در اسرع وقت بایستی با استفاده از سیستم موقعیت یاب، مکان انتشار سیگنال را جستجو کرد. در این مقاله به بررسی سیستم های ارتباطی پرنده ها می پردازیم که شامل رادیوها و انواع خطوط انتقال می باشد که در آن از تقویت کننده های کلاس های مختلف و میکروکنترولر استفاده می شود.

کلیدواژه ها:

پرنده ، خطوط انتقال ، تقویت کننده ، میکروکنترولر ، هشدار دهنده


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.