نویسنده مسئول: رضائی، روح اله؛
نویسنده: میری کرم، فرشته؛
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران تابستان 1397-دوره چهل نهم،شماره2 علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (14 صفحه - از 225 تا 238)
هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر مولفههای آموزشهای کارآفرینانه بر توسعه مهارتهای کارآفرینانه در دانشجویان رشتههای کشاورزی بود. جامعه آماری پژوهش 1188 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای کشاورزی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بودند که با توجه به جدول کرجسی- مورگان، تعداد 291 نفر از آنان از طریق روش نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی صوری پرسشنامه با نظر پانلی از متخصصان مورد تایید قرار گرفت و روایی سازه و پایایی ترکیبی ابزار تحقیق نیز از طریق برآورد مدل اندازهگیری و پس از انجام اصلاحات لازم تایید شد (برای مولفههای آموزش کارآفرینانه در دامنه بین 714/0 تا 881/0 و مهارتهای کارآفرینانه در دامنه بین 803/0 تا 860/0). دادههای گردآوری شده با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که چهار عامل محتوا، روش تدریس، صلاحیتهای مدرسان و مشخصههای فراگیران اثر مثبت و معنیداری بر متغیر وابسته داشتند و 51 درصد از واریانس توسعه مهارتهای کارآفرینانه در دانشجویان را تبیین کردند.
کلیدواژه ها:مدرس ، محتوا ، روش تدریس ، فراگیر ، مهارت کارآفرینی
- دریافت فایل ارجاع :
(پژوهیار,
,
,
)
برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.
لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.
You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.