Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه ریزی ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی با هدف بیشینه سازی سود خودروها و اپراتور ایستگاه در شرایط عدم قطعیت مقاله

نویسنده:

نویسنده مسئول:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (‎12 صفحه - از 2 تا 13 )

چکیده:

چکیده: در این مقاله، فرآیند برنامه‌ریزی ایستگاه‌های شارژ با هدف حداکثرسازی سود صاحبان خودروها و اپراتور ایستگاه شارژ در دو مرحله انجام شده است. نخست، مدل کاملی برای فرمول‌بندی مسئله شارژ و دشارژ خودروها در ایستگاه‌های شارژ و در بازه 24 ساعته روز بعد، پیشنهاد شده است. هدف از برنامه‌ریزی، افزایش سود صاحبان خودروها و سود ایستگاه شارژ است. در این برنامه‌ریزی، رفتار صاحبان خودروها مانند زمان ورود به ایستگاه شارژ، میزان شارژ اولیه در زمان ورود، زمان خروج از ایستگاه شارژ و میزان انرژی درخواستی به‌عنوان ورودی‌های مسئله انتخاب شده است. در مرحله دوم، رفتار صاحبان خودروها مدنظر قرار گرفته است. جهت مدل‌سازی این مسئله، از روش مونت‌کارلو و برای بهینه‌سازی از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. خروجی مرحله اول، بار ساعتی بهینه کل ایستگاه شارژ بوده است. در مرحله دوم، مکان بهینه ایستگاه شارژ با بار بدست آمده بر روی شبکه توزیع استاندارد، تعیین گشته به‌طوری‌که اهداف شبکه مانند تلفات و شاخص انحراف ولتاژ، حداقل شده و شاخص پایداری ولتاژ حداکثر شده است.

In this paper, the electric vehicle (EV) charging station scheduling process is designed to maximize the profits of EVs owners and of station operators in two steps. First, a complete model is proposed to formulate the problem of charging and discharging EVs at charging stations in one-day-ahead 24-hours. The purpose of the program is to increase the profits of EVs owners charging station operator. In this manner, the charging behaviour of EVs such as the arrival time to the station, the initial charge, the departure time from the station and the amount of requested energy are considered as inputs of the problem. In the second stage, uncertainty is considered. Monte Carlo and Genetic Algorithm have been used to model uncertainty in the problem and optimization respectively. The output of the first stage is the optimal hourly load of the station. Then, in the second stage, the optimal location of the charging station is determined by the obtained optimal load on the standard distribution networks. The result was that the loss and voltage deviation indices were minimized, and the voltage stability index was maximized.

کلیدواژه ها:

تابع سود ، خودروی الکتریکی ، برنامه‌ریزی ایستگاه شارژ ، عدم قطعیت

Charging Station Scheduling ، Uncertainty ، electric vehicle ، profits


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.