Skip to main content
فهرست مقالات

بهینه سازی هم زمان قیمت گذاری و راه اندازی خطوط محصولات جدید

نویسنده مسئول:

نویسنده:

چکیده:

در این پژوهش، مسئله راه اندازی خطوط محصولات جدید بررسی شده است. به این ترتیب، خطوط محصولی راه اندازی می شود که با توجه به نیازمندی های خریداران ارائه دهنده بهترین محصول به بازار است و رضایتمندی مشتریان را افزایش می دهد. در مسئله مورد نظر، هم زمان سود به دست آمده توسط شرکت بیشینه می شود؛ بنابراین، باید به دنبال پیش بینی تمایل مشتریان به خرید محصول مورد نظرشان از بین محصول های متفاوت (برندهای مختلف) از میان یک خانواده محصول بود تا بدین ترتیب محصولات جدید با قیمت های مختلف به بازار ارائه شود و بیشترین رضایتمندی برای مشتریان و سودآوری برای شرکت به صورت دوطرفه به دست آید. آنچه این پژوهش را متمایز می سازد، درنظرگرفتن چند محصول برای چند بخش در بازار است. همچنین، براساس اینکه بخش های متفاوتی در بازار با سلیقه های مختلف وجود دارد، در این پژوهش سعی شده است با توجه به امکانات و تجهیزات شرکت مورد نظر چند محصول جدید به بازار ارائه شود. درنهایت، از راهبرد کاهش قیمت محصول برای افزایش تعداد مشتریان استفاده می شود. برای حل مسئله و براساس الگوریتم توسعه یافته، مسئله به زیرمسائلی تقسیم و با استفاده از نرم افزارهای Matlab و GAMS حل می شود. درنهایت، چگونگی حل مدل توسعه داده شده و پیاده سازی الگوریتم مورد نظر از طریق حل مثالی عددی ارائه می شود که در قالب آن، قیمت و ویژگی های محصولات جدید تعیین می شوند.

کلیدواژه ها:

رضایت مشتری ، قیمت گذاری ، ویژگی های محصول ، راه اندازی خطوط محصول


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.