Skip to main content
فهرست مقالات

مروری بر مسیریابی در شبکه خودرویی مقاله

نویسنده:

چکیده:

با توجه به تغییرات مکرر توپولوژی شبکه خودرویی مسیریابی با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شود. درواقع بهترین مسیر در هر مرحله تغییر می‌کند و مسیریابی معمولا به شکل چند hop انجام می‌شود. در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که در شبکه خودرویی، طول عمر مسیر به‌شدت کاهش می‌یابد که یک مسیر متشکل از سه ‌تا چهار hop می‌شود و احتمال خطای مسیریابی بالا می‌رود‌. ازاین‌رو، مسیرهای برآورد شده ممکن است تا زمانی که بسته‌ها از میان آن‌ها عبور کنند، به‌طور پایدار وجود نداشته باشد، که این امر احتمالا منجر به افت بسته می‌شود. بااین‌حال روش‌های مسیریابی راهگشا و مناسب هستند. با توجه به پویایی و تحرک بالای لینک در شبکه خودرویی الگوریتم‌های مسیریابی با مشکل روبرو می‌شوند. در این مقاله به شکل مروری روش‌های مسیریابی در شبکه خودرویی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پروتکل‌های مسیریابی مبتنی بر توپولوژی، پروتکل‌های مسیریابی به هدف بهبود شرایط ترافیکی و پروتکل‌های مسیریابی مبتنی بر شبکه‌های نرم‌افزار محور در شبکه خودرویی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خلاصه ماشینی:

جدول 1: مقايسه پروتکل‌هاي مبتني بر توپولوژي {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 2- پروتکل‌های مسیریابی به هدف بهبود شرایط ترافیکی در اين تحقیق [6] با بهره گيري از الگوريتم مورچگان در کشف مسير، يک الگوريتم مسيريابي مبتني بر محتوا CARMAN 1 در شبکه هاي اقتضايي متحرک ارائه شده است. به علت انتشار پيام در کوتاهترين مسير ممکن ميان فرستنده و Content-based Ant Routing in Mobile Ad-hoc Networks گيرنده، نرخ تحويل بسته ها افزايش و ترافيک سربار شبکه کاهش يافته است. الگوريتم CARMAN با ارسال داده از کوتاهترين مسير ممکن، موجب کاهش سربار پيام شبکه و بهبود نرخ تحويل بسته ها نسبت به روش انتشار بيبنياد شده است. در مرجع [9] یک مدل یکپارچه برای کنترل ترافیک چراغ راهنمایی چندین تقاطع با استفاده از مدل فازی و ژنتیک ارائه شده است. در مرجع [10] یک الگوریتم فراابتکاری بهینه سازی ازدحام ذرات چند هدفه برای مدیریت و کنترل ترافیک مسیریابی خودروها پیشنهاد شده است. در مرجع [10] یک الگوریتم فراابتکاری بهینه سازی ازدحام ذرات چند هدفه برای کنترل ترافیک مسیریابی خودروها پیشنهاد شده است. در این فناوری تعدادی از دستگاه های تلفن همراه مانند وسایل نقلیه مجهز به سنسور و تلفن های هوشمند برای انتقال داده های ترافیکی به سیستم نظارت بر ترافیک استفاده می‌شوند و پس از آن، نتایج یا کوتاه ترین مسیری که توسط تحلیل داده های ترافیکی مشخص شده است به مراکز تصمیم گیری ترافیک ارسال می‌شود. در مرجع [11] یک سیستم اطلاعات ترافیک هوشمند مبتنی اینترنت اشیا و تکنولوژی عامل ارائه شده است.

کلیدواژه ها:

شبکه خودرویی ، مسیریابی مبتنی بر توپولوژی ، شبکه نرم‌افزار ، مسیریابی جغرافیایی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.