هم سویی استراتژیک فن آوری اطلاعات و کسب وکار در تعاونی های خدمات دریایی - پایگاه مجلات تخصصی فنی و مهندسیSkip to main content
فهرست مقالات

هم سویی استراتژیک فن آوری اطلاعات و کسب وکار در تعاونی های خدمات دریایی

نویسنده:

(14 صفحه - از 78 تا 91)

هدف از این مطالعه ارزیابی سطح همسویی استراتژی فن آوری اطلاعات و استراتژی کسب وکار در تعاونی های خدمات دریایی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه تعاونیهای خدمات دریایی می باشند، بر اساس اخرین آمار سال 1394 به تعداد 241 واحد فعال در مناطق دریایی شناسایی و حجم نمونه به تعداد (140)، نفر متشکل از مدیران و کارشناسان انتخاب شده است. آنگاه، از مدل ارتقا یافته بلوغ همسویی استراتژیک لوفتمن بعنوان مدل پایه ای سنجش همسویی مورد استفاده قرار گرفت. براساس نتایج فرضیه اصلی تحقیق می توان بیان نمود ، معیارهای ششگانه همسویی فناوری اطلاعات و کسب و کار در تعاونی های خدمات دریایی معنادار می باشد. بعلاوه، نتایج حاصل از سنجش سطح همسویی ، بیانگر انست که تعاونی های خدماتی، در سطح دوم بلوغ، یعنی سطح تعهد قرار دارند. این نشان دهنده آنست که تعاونی ها در ابتدای فرایند همسویی می باشند. و همچنین این سطح بلوغ بیانگر انست که نقش و جایگاه استراتژیک فناوری اطلاعات در تعاونی ها نهادینه نشده است. ولی شناخت فرصت های بالقوه برای همسویی آغاز شده است. در نهایت راهبردهای بلند مدت و کوتاه مدت برای بهبود همسویی تعاونی های خدماتی مناطق دریایی ارائه شده است.

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.